menarik nih!jom klik...!

Wednesday 13 March 2013

sahabat


sahabat,..
sudah berhari-hari kau hadir dalam ingatan aku..
kenangan yang telah aku buang jauh..
jauh ke dasar hati dan tidak pernah terlintas di ruang benakku untuk mengingatimu..


mungkin,
bila aku acap kali cuba untuk 'membuang' kenangan kita bersama,
itu punca untuk kau hadir dalam ingatan..
mungkin......,
untuk mengingatkan aku supaya tidak melupakan kau..




maaf..
disaat aku menulis coretan ini..
telah aku cuba bertahun lamanya untuk melupakanmu...
sebab aku tau aku terlampau mengharap pada kau,
suatu masa dulu..



ya.
Benar..
suatu masa dulu..
masa kita bersama,
suka,
duka..
ketawa..
menangis..
berjuang..
tapi...




itu semua dulu..
biarlah aku simpan kenangan itu sendiri..
janganlah kenangan kau hadir dan 'menghasut' aku untuk membanding beza..
kerna semuanya tidak sama...




cuma,
aku teringatkan kau..
ya..
aku hanya TERingat...
Teringat bahu kau yang pernah aku sandar masa aku sedang menangis...
dakapan kau yang hangat..
cuba memujuk aku untuk reda tangisku..
itulah perasaan SELAMAT yang ku kira sangat aku selesa pada masa itu..






biarlah kenangan itu aku bakar..
menjadi debu yang akhirnya luput dari ingatanku...
biarlah jika kau kata aku kejam...




aku tak kisah.
sebab kau lagi zalim menyeksa perasaan aku...
suatu masa dulu.....


No comments: